«محدش هيحس بالي أنا شوفتو».. أول رد من عصام صاصا بعد الإفراج عنه

الاربعاء 08 مايو 2024 | 11:37 صباحاً
عصام صاصا
عصام صاصا
كتب : آية حسين ابوبكر

ظهر مؤدي المهرجانات عصام صاصا، بعد الإفراج عنه، وتحدث مع جمهوره وعلق لأول مرة عن اتهامه بالقتل الخطأ لشخص أعلى دائري المنيب، وذلك من خلال خاصية الاستوري على حسابه الشخصي إنستجرام.

أول رد من عصام صاصا بعد الإفراج عنه

وعلق عصام صاصا وقال: الحمد لله على قضاء ربنا اللهم لا اعتراض ربنا يرحم الراجل إلى أنا هفضل شايل ذنبه طول عمري بس ربنا شاهد على إلى حصل ومحدش هيحس بالي أنا شوفتو وعيشتو الساعات إلى فاتت ربنا يصبر أهله ويرحمه وشكرا لكل اخواتي إللى سألو عليا وشكرا لكل الناس إللى دافعت عن عصام وعارفة أن عصام عمره ما يأذي حد بس دا قضاء ربنا.

عصام صاصاعصام صاصا

وأضاف : أنا طبعا ليا حق الرد بس أنا فعلا تعبان جدا واللي أنا فيه مش سهل، ياريت تقدروا ده ولما أحس إني بقيت أحسن شوية، هوضح كل حاجة.

عصام صاصاعصام صاصا

سبب القبض على عصام صاصا

كانت قد ألقت أجهزة الأمن فى الجيزة القبض على مغني المهرجانات عصام صاصا بتهمة القتل الخطأ لأحد الأشخاص أعلي دائري المنيب بالقرب من دائرة قسم الطالبية.

على الفور انتقلت قوة أمنية لفحص البلاغ وكشف ملابسات الواقعه ، وتبين من مصرع شخص يدعي أحمد مفتاح 40 عاما ، وتم نقل الجثة إلى مشرحة المستشفى كما تم تحرير المحضر اللازم بالحادث وإسناد التحقيقات لجهات التحقيق المختصة.

وأوضح شقيق صاصا في أحدي التصريحات وقال: عصام صاصا خصص لأسرة المتوفي مرتب شهري ومعاش كمان و قدم لهم خالص التعازي والمواساة.