صاحبي الأصيل.. أحمد السقا يوجه رسالة خاصة لكريم عبد العزيز

الثلاثاء 30 ابريل 2024 | 03:38 مساءً
كريم عبد العزيز وأحمد السقا
كريم عبد العزيز وأحمد السقا
كتب : لينا غالي

حرص الفنان أحمد السقا، على توجيه رسالة خاصة لصديقه الفنان كريم عبد العزيز، عبر صفحته على موقع التواصل الإجتماعي "الفيسبوك".

قائلا:" قاعد وصاحي بدرى ولقيت نفسي عايز أقول كلمة في حق أجمل وأجدع صاحب قابلته في حياتي من وإحنا عيال صغيرين أنا كنت عايش في شارع شهاب، وهو عايش في العجوزة والقدر ربطنا ببعض، ومن يومها وإحنا أكتر من الأخوات، وربنا يخلينا لبعض لأنه بجد راجل وجدع ومتربي وابن ناس".

وأضاف أحمد السقا: "طول عمرنا مبنقولش لبعض غير إزيك يا صاحبي، عامل إيه يا صاحبي، أو مبروك يا صاحبي، وحقك عليا أنى أقولك ربنا يخليك ليا يا صاحبي، صاحبي وأخويا اللى بجد كريم عبد العزيز، رقبتي ليك يا صاحبي، كلمة حق في حقك يا صاحبي، ملحوظة عشان الناس اللي بتصطاد في الميه العكرة، دي الصورة اللي كريم كسب بيها جوي أورد وفى كل الحالات صاحبي قمر".

كريم عبد العزيز وأحمد السقاكريم عبد العزيز وأحمد السقا

فيلم السرب

يشارك أحمد السقا في بطولة فيلم "السرب" بجانب كلاً من، دياب، وكريم فهمى، وآسر ياسين، وشريف منير ومحمود عبد المغنى، ومجموعة كبيرة من الفنانين الذين يظهرون كضيوف شرف، وهو من تأليف عمر عبدالحليم، وإخراج أحمد نادر جلال وينطلق الفيلم في السينمات غدًا الأربعاء.

ويؤرخ فيلم السرب لإحدى بطولات القوات الجوية ومقتبس عن الضربة الجوية التى نفذتها القوات الجوية على مواقع لتنظيم "داعش" الإرهابى فى ليبيا بعد واقعة إعدام تنظيم داعش 21 قبطيا ذبحا فى ليبيا، وبعدها بساعات نفذت القوات الجوية توجيهات الرئيس عبد الفتاح السيسي بتوجيه ضربة نوعية للثأر من قتلة شهداء مصر فى ليبيا بضربة ضد معسكرات ومناطق تمركز وتدريب ومخازن أسلحة وذخائر تنظيم داعش.