شاهد.. أول رد لـ”مي حلمي” بعد تدخل ريهام سعيد

الثلاثاء 23 أكتوبر 2018 | 06:50 مساءً
كتب : آية الجمال

شكرت الإعلامية مي حلمي جميع من سألوا عليها أثناء مرضها، وحاولوا التأكد من سلامة صحتها، ولكنها نفت الشائعات حول مرضها بالجلطة المخية.

 وأوضحت حالتها المرضية، قائلة: "أنا مجاليش جلطة الحمد لله ولا الكلام ده، مجرد ضغط نفسي وإنسداد في الشعب الهوائية بقالي كام يوم".

وأكدت أن ما حدث لها بسبب الخلاف، الذي حدث قبل زفافها، وأستكملت: "اللى حصل ده أكيد بسبب اللي حصل، واللي حصل وارد بين أي طرفين".

ونوهت على أن ما يحدث هو ملك حياتها الشخصية فقط، ولا يحق لأحد التدخل فيه، حتى لو أنهم شخصيات عامة فلا يحق لأحد بالتدخل في شئونها.

فكتبت: "مشاكل حياتنا الخاصة تخصنا لوحدنا.. وإحنا قادرين نحلها بكافة الطرق لأنها حياتنا احنا..وكشخصيات عامة محدش ليه يتدخل ويتكلم ويحلل ويقول ضريبة الشهرة (لا) حياتنا الخاصة مش للشهرة".

وطلبت من جمهورها فقط الكلمة الطيبة، وأن يتعلموا من الأمثال الشعبية القديمة التي تقول العروسة للعريس والجري للمتاعيسفي الاخر كل اللي داخل خارج البصلة.

ووجهت سؤال قائلة: "عمركم شفتوا بصل من غير قشر؟ مش هقولكوا غير ان كل اللى قال كلمة مش هيعقدله غير الوحش، والحلو كله هيبقالنا..يتبع".

يذكر أن الرد جاء بعد المشادة الكلامية على موقع الصور والفيديوهات القصيرة "إنستجرام"، بين الإعلامية ريهام سعيد والفنان محمد رشاد، حيث رد محمد رشاد على ريهام سعيد قائلًا:" وكتب فيها: "الأستاذة الإعلامية الفاضلة، ريهام سعيد.. أولًا: اسمي وحياتي الخاصة والعامة لا تعنيكي في شئ، ومسمحش انك تصوريني في صورة الإنسان المستهتر بمشاعر الإنسانة اللي بيحبها أو بينا شئ محترم، لكن محصلش بينا نصيب لخلافات خاصة بينا قبل أي حد كائن من كان، والقرار بخيره أو بشره عائد علينا أولًا وأخيرًا، قدر الله وما شاء فعل، إن لم يشأ لم يكن وإن شاء قد كان".