"داين تدان يا حبيشة" سما المصري تواصل هجومها على محمد رمضان بسبب أزمة الطيار

الاثنين 17 فبراير 2020 | 02:36 مساءً
كتب : أحمد عفيفي

حالة من الجدل صنعها الفنان محمد رمضان بعد سخريته من حملة المقاطعة التي تعرض لها بسبب الطيار المفصول أشرف أبو اليسر، حيث حظي هاشتاج "قاطعوا محمد رمضان" بتفاعل كبير على مواقع التواصل الاجتماعي وبالأخص "تويتر".

ونتيجة لتك الحملة التي شكلت ضغط على الفنان محمد رمضان ومن يتعاقد معه على أي عمل فني، خوفاً من الخسارة والدخول في حالة صراع مع الجمهور، تم إلغاء فقرة الفنان محمد رمضان في حفلة بطولة السوبر بين النادي الأهلي والزمالك.

وشمتت سما المصري في محمد رمضان من خلال حسابها الخاص على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام" وعلقت بعد أن نشرت صورة لة قائلة: "شفت ربنا بيقطع عيشك في كل مكانه تروحه إذاي يا أسطورة؟ عارف ليه؟ عشان انت قطعت عيش الراجل الطيار مدى الحياة، وشردت أسرته لأنك وعدته إنك هتتصور في كابينة الطيارة ومش هتنشر الصور وطلعت كداب ونشرت الصور من وراه فعيشه اتقطع وأدي ربنا بيقطع عيشك بس دي حفلة عبيطة ربنا يزيدك مش هتقلل فلوسك، لكن الطيار الغلبان ماكانش له مصدر غير عيشه اللي انت قطعته اشرب باه داين تدان يا حبيشة، انت نمبر وان في قطع العيش كله يفعل هاشتاج "#قاطعوا_محمد_رمضان" بالشفا ياديزل".

سما المصري

يذكر أن هذه ليست المرة الأولى التي تهاجم سما المصري محمد رمضان بسبب الطيار المفصول أشرف أبو اليسر، حيث أنها علقت منذ خمس أيام تقريباً على تلك الأزمة من خلال حسابها الخاص على موقع تبادل الصور والفيديوهات "إنستجرام" قائلة: "ايه يافنان ايه يااسطوره ايه ياديزل ايه يانمبر وان كده برضو تقطع عيش الراجل الطيار الغلبان وتخرب بيوت مش عيب عليك وطالع تبرر عملتك السوده دي وتكذب وتقول إن الراجل طلب منك تعويض 9 مليون جنيه طب اهو الراجل طلع نفي الكلام دا امبارح وشكلك بقي وحش اوي وبعدين انت بتسالنا يرضينا تدفعله الفلوس دي بصراحه يرضينا جدا ودي اقل حاجه تقدمها له 9 مليون دي تمن عربيه من عربياتك يافنان مش هتفرق معاك كتير اومال نمبر وان اذاي ادفع ياحبيبي وبطل كدب وبوس راس الراجل كمان مش اتصورت واتفشخرت ووريت الصوره لابنك وفرحته بابوه الاسطورة ولا تفرح ابنك وتنكد علي ابن الطيار ادفع ياحبيشه ادفع ادفع ياحبيبي يلا".