بكلمات مؤثرة.. ميريهان حسين تنعي أشرف سالم

الجمعة 05 يونية 2020 | 11:39 صباحاً
كتب : أحمد عفيفي

نعت الفنانة مريهان حسين الملحن أشرف سالم عبر صفحتها الرسمية على موقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير "إنستجرام".

ونشرت ميريهان حسين صورة له وعلقت عليها قائلة: "مع السلامة يا صاحبي ياللي ياما وقفت جنبي وماسبتنيش في عز أزمتي وكنت دايما جنبي في حزني قبل فرحي ياما بروحك النقية رفعت معنوياتي وساعدتني اقف على رجلي وانا كنت محبطة و ضعيفة و مظلومة و مش شايفة خير في الدنيا دي وانت كنت الخير اللي فيها انت اللي كنت بتصبرني و تديني الأمل و تشجعني اكمل و تطمني ان كل ده هايعدي".

وتابعت مريهان حسين: "انا عدت عليا ايام اتعذبت فيها نفسيا وانت اللي عمرك عمرك ماسيبتني اقع عدت علينا سنين انا مرضت فيها مرض مميت و قاتل وكان اهم حاجة فيه تفضل نفسيتي كويسة و الفضل ليك انت و اهلي بعد ربنا في شفايا والله ماكنت صاحب بس كنت سند و راجل في ضهري و ياما قاومت انكساري و قمت بسببك انت يا صاحبي ،انا مقهورة على فراقك بس مش هاقولك مع السلامة هاقولك الى اللقاء يا اغلى الناس".

وأعلن الشاعر فوزي إبراهيم عن وفاة الملحن الشاب أشرف سالم عبر حسابه على فيسبوك.

وكتب عبر حسابه بفيس بوك : توفي إلي رحمة الله الملحن الشاب أشرف سالم إثر ذبحة صدرية اليوم اللهم أرحمه برحمتك الواسعة وأسكنه الفردوس الأعلى أمين.

اقرأ ايضًا:

بعد أنباء طلاقها من حبيب.. رانيا يوسف توجه رسالة لـ"شيرين عبد الوهاب"

بيومي فؤاد يكشف كيف أصبح نجمًا في عالم الفن؟

مع السلامة يا صاحبي ياللي ياما وقفت جنبي و ماسبتنيش في عز أزمتي و كنت دايما جنبي في حزني قبل فرحي ياما بروحك النقية رفعت معنوياتي و ساعدتني اقف على رجلية وانا كنت محبطة و ضعيفة و مظلومة و مش شايفة خير في الدنيا دي وانت كنت الخير اللي فيها انت اللي كنت بتصبرني و تديني الأمل و تشجعني اكمل و تطمني ان كل ده هايعدي .. انا عدت عليا ايام اتعذبت فيها نفسيا وانت اللي عمرك عمرك ماسيبتني اقع .. عدت علينا سنين انا مرضت فيها مرض مميت و قاتل وكان اهم حاجة فيه تفضل نفسيتي كويسة و الفضل ليك انت و اهلي بعد ربنا في شفايا .. والله ماكنت صاحب بس كنت سند و راجل في ضهري و ياما قاومت انكساري و قمت بسببك انت يا صاحبي . انا مقهورة على فراقك بس مش هاقولك مع السلامة هاقولك الى اللقاء يا اغلى الناس. A post shared by Mirhan Hussein (@mirhanhusseinmima) on Jun 4, 2020 at 5:56pm PDT

بعد أنباء طلاقه من شيرين.. أول رد من حسام حبيب

حرص الفنان حسام حبيب على الرد على الأخبار التي تداولت الساعات الماضية حول خلافه مع زوجته الفنان شيرين.

وعبر حسابه على موقع التغريدات تويتر أعاد حسام حبيب نشر النفي الذي كتبه شقيق الفنانة شيرين عبد الوهاب عن خلافها، ثم علق بآية قرآنية وهي: "فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ فَزَادَهُمُ اللَّهُ مَرَضًا".

وانتشر منذ قليل خبر عن وجود خلاف شديد وصل لحد التشابك بالأيدي بين المطربة شيرين عبد الوهاب وزوجها المطرب حسام حبيب تدخل على إثره الفنان أحمد سعد للصلح بينهما بناء على طلب شيرين.

وكان شقيق الفنانة شيرين عبد الوهاب نفى ما تم تداوله عن خلاف شيرين وزوجها وذلك من خلال صفحته على الفيسبوك وكتب قائلا: "حسبي الله ونعم الوكيل في كل مفتري، كل ده هري وهبل ومفيش أي حاجة من دي خالص، شيرين في بيتها مع جوزها وأولادها، والحاجة الوحيدة اللي صح زي ما مهبولي دي بتقول أن أحمد ﺳﻌﺪ عشرة عمر وصديق قديم بس دي الحاجة الوحيدة اللي صح".