سمية الألفي توجه رسالة لنجلها أحمد بسبب الراحل فاروق الفيشاوي

الاثنين 25 نوفمبر 2019 | 01:12 مساءً
كتب : آية محمود

أعربت الفنانة سمية الالفي عن طبيعة شخصية نجلها أحمد وعمر، ومن منهم شبها والده الفنان الراحل فاروق الفيشاوي، في الصفات وطريقة التعامل.

وتحدثت سمية خلال لقائها مع الإعلامي عمرو الليثي ببرنامج "واحد من الناس" على قناة "النهار"، أن نجلها الأكبر أحمد تعتبره "الولد الشقي"، رغم أنه خجول للغاية في الحقيقة.

وانتقدت سمية الألفي الهجوم المستمر عليه على مواقع التواصل الاجتماعي، حيث أكدت أن لا يوجد فنان موهوب وناجح ووسيم لم يتعرض لهذه الشائعات التي يتعرض لها نجلها.

تابعت: "أحمد ورث الشقاوة من أبوه، لكن لما تقرب منه تعرف إنه خجول جدا زي فاروق، لكن يبدو إن الصورة الظاهرية إنه مقطع السمكة وديلها، لكن لأ هو بقاله سنة ونص متجوز أهو ومستقر ومحترم ومش بيعمل أي شقاوة، ومراته ست فاضلة وبنوتة جميلة، وهي كمان محترمة وحلوة أوي ومدلعاه اخر دلع.. فا هيعوز إيه أكتر من كده".

وقالت سمية الألفي عن نجلها الأصغر عمر: "عمر هو سندي، كنت زمان أقول أحمد شبه فاروق وعمر شبهي، وبعدين اكتشفت إن عمر هو فاروق شكله وروحه، بس على نسخة فيها تقل ومنطق، فاروق كان مسميه رب العائلة لأنه أعقل مننا كلنا، أي مشكلة عندنا في العيلة عمر هو اللي يحلها، سعيد صالح كان مسميه "الشيخ عمر" لأنه بيشوف اللي جواك من غير ما تقوله، يعني تخاف منه، وهو مش انطوائي لكن طبيعته إنه بيحب يبعد عن الأضواء".

واختتم سمية الالفي كلامها أنها تتمنى أن الله يرزق نجلها أحمد فاروق الفيشاوي وتسمي فاروق على اسم زوجها الفنان الراحل فاروق الفيشاوي قائلة "هاتلي ولد يا أحمد نسميه فاروق".

"كان نفسه يشوف حفيدته".. سمية الألفي تروي اللحظات الأخيرة في حياة الفيشاوي