رغم تكذيب "جينيس".. نجوم الفن يهنئون تامر حسني

الثلاثاء 10 ديسمبر 2019 | 06:05 مساءً
كتب : أحمد عفيفي

بالرغم من نشر موسوعة جينيس للأرقام القياسية بيانا لوضع حد لـ الأقاويل المنتشرة حول حصول الفنان تامر حسني على جائزة الفنان الأكثر إلهاما في العالم، لتكذب ادعاءه وتؤكد حصوله على رقم قياسي من حيث توقيعات جمهوره على لوحة معدنية في أبو ظبي.

وجه عدد كبير من نجوم الفن التهنئة للفنان تامر حسني حيث وجه الفنان الكبير شريف منير، رسالة خاصة خلال مقطع فيديو نشره عبر حسابه على إنستجرام، "تامر مبروك الف الف مبروك على نجاحك، الحقيقة شيء مشرف جدًا، حصولك على جائزة أفضل مطرب وشخصية مؤثرة وملهمة في العالم في العالم كله،مش في الوطن العربي بس الحقيقة ده شرف لينا كفنانين ومصريين، ولازم نقلدك عشان نبقي مؤثرين زيك".

وتابع شريف: "انت راجل ناجح وبتعرف تختار شغلك كويس، وعلى مستوى السينما والتمثيل انت راجل ناجح جدًا، ودمك خفيف، وبتقدم مواضيع لذيذة جدًا وعلى المستوى الغنائى الشقاوة موجودة، والعاطفة موجودة والرومانسية موجودة، والوطنية موجودة، و أنت فعلًا شخصية مؤثر، وبعدين أعمالك اللي خارج الفن بتكلم عن نفسها، والناس اللي تستقبلك في البلاد العربية والغربية مش بتستقبلك من فراغ ".

ومن جانبها هنأت الفنانة إسعاد يونس، تامر حسني، من خلال حسابها الشخصى بموقع التواصل الاجتماعى "إنستجرام".

وقامت إسعاد يونس بنشر صورة لتامر حسني معلقة: "مبروك يا تامر تستاهل كل خير يا حبيبي رافع راسنا دايمًا"، وقالت: "أكتر فنان مُلهم في العالم".

ودخلت حلا شيحة ضمن قائمة المهنئين، للمطرب بنشر صورة له وقالت: "مبروك تامر الجائزة.. والجائزة الحقيقية أنك دخلت قلوب الناس من أول أغنية غنتها لمست قلوب الناس ببساطتك وكلامك اللي دايمًا من القلب".

وأضافت: "الجايزة دي حاجة بسيطة جنب اللي عملته.. الحاجات الجميلة أغاني وأفلام بتسعد الناس وتخفف عنهم، مختتمة: "الجايزة دي بتاعتنا كلنا مبروك تامر حسني".