بعد نجاح عود البطل.. حسن شاكوش يطرح "بونبونى ساقط في نوتيلا" فيديو

الجمعة 13 مارس 2020 | 11:26 صباحاً
كتب : آية محمود

طرح مطربى المهرجانات حسن شاكوش وعمر كمال، أغنية جديدة تحمل اسم "بونبونى ساقط فى نوتيلا"، عبر قناته الخاصة على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب".

وتقول كلمات الأغنية : "من يومي وانا حزين مفرحتش يوم، من يومي وانا حزين مفرحتش يوم، واخدين مني فرحي جايبين مكانه هموم، بضحك أيوة بضحك وياريت الضحكة تدوم، بضحك أيوة بضحك وياريت الضحكة تدوم، دانا علشان انساكوا عمال اشرب ف سموم، دانا علشان انساكوا عمال اشرب ف سموم، وقابلتك صدفة ضحكت عشت معاكي بروقان".

وكان أعادت إدارة اليويتوب، طرح مهرجان «عود البطل» لحسن شاكوش وعمر كمال من جديد، بعد حذفه من الموقع بسبب حقوق الملكية الفكرية، وتشابه اللحن مع أغنية مهرجانات أخرى باسم "خطفتني" لحسن جاكسون ومصطفى عصا.

فقد سادت حالة من الجدل أثارها كل من مطرب المهرجانات الشعبية حسن شاكوش وعمر كمال، بعد حذف الأغنية التي طرحاها مؤخراً ، حيث أنها تصدرت تريند اليوتيوب في العديد من الدول العربية، وحققت الـ"6" مليون مشاهدة بعد طرحها بـ"24" ساعة فقط على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"،قبل أن يتم حذفها.

عقب طرح أغنية عود البطل لحسن شاكوش وعمر كمال، تداول رواد مواقع التواصل الإجتماعي مهرجان آخر يحمل اسم "خطفتيني"، وأشار رواد مواقع التواصل الإجتماعي أن ألحان أغنية عود البطل تم سرقتها من ألحان أغنية خطفتيني، ولا سيما أن مهرجان خطفتيني تم طرحه قبل عود البطل على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب" وتم طرحها يوم 22 فبراير الماضي، مما جعل اليوتيوب يحذف أغنية عود البطل.

«عود البطل» مهرجان من توزيع إسلام ساسو..

كلمات مهرجان عود البطل:

شفتك قمر طالع.. وأحمر خدود فاقع

عود البنات عالى.. شقلب لى أنا حالى

يرخص ليك الغالى.. ياللى سحرتنى

عود البطل ملفوف.. وأنا لسه ياما هشوف

جايلك وأنا مش مكسوف.. ما أنت عجبتيني

واخدانى على الهادى.. وجمالها مش عادى

لما بتيجى قصادى بموت 200 مرة

محبش غير هيا.. وعايزها تعيش ليا

يا شاغلة أفكارى.. حسى بأجدارى

يا أحلى بنات جارى.. يا فراولة الحتة

عاوزك يا بنبونتى.. يا صاحبتى وبنتى

علشان أشوفك انتى.. بعمل مليون خطة

الضحكة دى حكاية.. سكر في كوباية