شهيد الغدر حامي والده.. تفاصيل مثيرة حول مقتل شاب على يد بلطجية بعين شمس

الاربعاء 11 اغسطس 2021 | 03:12 مساءً
كتب : بلدنا اليوم

شهدت منطقة "شارع سيد طه"، المتفرع من شارع سليم الأول بمنطقة الحلمية، حادثة غريبة ومثيرة، حيث قامت مجموعة من البلطجية بقتل الشاب "مروان محمد" عندما توجه للدفاع عن والده، بعد سماع خبر تعرضه للضرب في أحد مناطق عين شمس.

شهيد الغدر حامي والده

حيث تجرد مرتكبو الواقعة من كل معاني الرحمة والإنسانية، وتعدوا على الشاب بالشوم مما أصابه بكسر في الجمجمة، ونزيف داخلي دخل على إثره في حالة غيبوبة، وبعد ذلك وفاة، لتصبح جريمة القتل حديث الأهالي بالمنطقة .

شهيد الغدر حامي والده

وانتشر بموقع التواصل الاجتماعي هاشتاج «شهيد الغدر حامي والده» بعد علم خبر وفاة الشاب مروان.

شهيد الغدر حامي والده

وجاء فى المنشورات على السوشيال ميديا أن مروان محمد شاب صاحب 19 عاما، طالب جامعي، كان يعيش رفقه أسرته، وكان يأمل في تحقيق حلمه الذي يسعي إليه بأن يكون محاسبًا في أحد البنوك، ولكن القدر لم يكتب له تحقيق حلمه.

شهيد الغدر حامي والده

كما جاء فى المنشورات "

الموضوع يا جماعه بأختصار ..

أبو مروان مشارك عائلة بحي #عين_شمس في عمارة وبعد ما العمارة اتبنت راح عشان يستلم وحداته طلعت عليه العائلة باكملها بالسلاح الابيض وبالشوم وضربوه وسحلوه وبالعافية الناس لحقته وجري بدمه علي قسم عين شمس راح مروان عشان يشوف ابوه قابلوه بالغدر ومن غير رحمة ضربوه بالشوم علي راسه وكسروله جمجمته بالكامل واتسببله دا بنزيف داخلي في المخ حاد وغيبوبة ومروان دلوقتي عايش علي اجهزة وحتي لما وقع علي الارض وبينزف دم من بوقه كملوا وطلعوا السلاح الابيض وطعنوه في كليته وخدوا تليفونه ومحفظته وداسوا عليه ومنعوا اهالي المنطقة انهم يشلوه ويروحوا بيه المستشفي ولما جت امه قالولها خدي جثة ابنك الاولاني وهتستلمي جثة التاني قريب. مروان كان بين الحياة والموت وحالته حرجة وبتسوء كل يوم ودلوقتي مروان مات، ربنا علي كل ظالم ومفتري".

اقرأ أيضا