تحذير هام من الفنانة رانيا محمود ياسين لجمهورها

السبت 05 فبراير 2022 | 03:19 مساءً
كتب : صافي عبد الصادق

نشرت الفنانة رانيا محمود ياسين، بوست لمتابعيها عن محرفي كلامها، وذلك عبر صفحتها الرسمية على موقع التواصل الاجتماعي"إنستجرام".

وكتبت "رانيا ياسين": "أنا نفسي ما تقروش المانشيتات اللي بتكتب في بعض المواقع للأسف لأنها بتبقى مأخوذة من سایقها ولو في فيديو اسمعوا أفضل علشان الهدف من المانشيتات دي أنهم يستفزوا الناس ويخلوا الناس أرفانه من الفنانين".

ووضحت"رانيا ياسين": "مش مهم الفنان ده يتكره أو يشتم بأهله واللي جابه المهم أنهم، يعملوا مشاهدات للموقع يبقي في ريت وشتيمه وتريند أنا في حواري الأخير قولت، مثلا بعض المواقع أخدت الكلام بمنتهى الأمانة زي ما قلته في ناس تانيه حطت مانشيتات مستفزه لما مذيعه بتسألني أن جيلنا ناس كتير في اتهرست علشان الظروف السياسية اللي مرت على مصر في 10 سنين اللي فاتوا".

وأكدت"رانيا ياسين": "أنا قولت طبعا كتير مننا اتأثر في مشواره الفني لكن مثلا منى زكي وغادل عادل، اثبتوا نفسهم فيبان من المنشت إني بحقد على غاده، ومنى، وأنهم أخدوا فرصة الجيل واحنا لأ حقيقي شيئ مقزز بجد حسبي الله ونعم الوكيل الي بيحرف الكلام عن مواضعه".

يذكر أن" رانيا ياسين "، أزاحت هي وزوجها الفنان محمد رياض، واللواء عادل الغضبان، محافظ بورسعيد، الستار عن تمثال والدها الفنان الراحل محمود ياسين.

حيث أن التمثال من تصميم الفنان الدكتور عصام درويش؛ وذلك ضمن عيد محافظة بورسعيد القومي، عيد النصر على العدوان الثلاثي، وبحضور صانع قاعدة التمثال الدكتور طارق نوفل.

يعرف أن الفنان الراحل محمود ياسين، من مواليد 2 يونيو 1941،وتوفي في 14 أكتوبر 2020، وله تاريخ طويل من الأعمال الفنية في السينما والمسرح والتليفزيون والإذاعة، ولتميزه بصوت رخيم وأداء مميز في اللغة العربية؛ تولى التعليق والرواية في المناسبات الوطنية والرسمية، كما أدى أدوارًا قوية في المسلسلات الدينية والتاريخية.