في حفل جامعة مصر للعلوم.. شيرين: بيتي اتخرب واللي ييجي عليا ما بيكسبش

احتفلت بعيد ميلادها

الاحد 09 أكتوبر 2022 | 04:21 صباحاً
حفل شيرين عبد الوهاب بجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا
حفل شيرين عبد الوهاب بجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا
كتب : عاطف صبيح

قالت الفنانة شيرين إنها بيتها اتخرب واللي ييجي عليها ما بيكسبش، وذلك أثناء إحيائها حفلا بجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا.

وكانت الفنانة شيرين عبد الوهاب أحيت حفلا غنائيا كامل العدد، على مسرح أوبرا جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا، مساء أمس السبت.

وقدمت شيرين مجموعة من أغانيها القديمة والجديدة، حيث بدأت الحفل بأغنية "آه يا ليل، ايه يعنى غرامك ودعني" وسط تصفيق حار من الجمهور، واتبعتها بأغنية "النفسية"، وأغنية "مشاعر"، و"انت عايش لك وبس"، و"جرح تاني" ورددها معها الجمهور، وأغنية "بص بقى"، و"أنا مش بتاعة الكلام ده"، وانسجمت النجمة في غناء أغنية "كده يا قلبي"، و "حبيته بيني وبين نفسي"، كما غنت من روائع الزمن الجميل اغنية "انت عمرى" لسيدة الغناء العربي أم كلثوم.

وعندما طلب أحد الحضور من شيرين أغنية درامية، قائلا: "ولا، بيتك هيتخرب؟"، فردت عليه ضاحكة: "ما اهو اتخرب خلاص واللي بييجي عليا ما بيكسبش".

كما احتفلت شيرين على خشبة مسرح أوبرا جامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا بعيد ميلادها، مع ابنتيها هنا ومريم، وقالت مازحة: "أنا عندي 39 سنة بس، صحيت لقيتهم بيزغرطوا انهاردة عشان عيد ميلادي، صوت وقلت لهم بتزغرطوا على إيه؟، بقى عندى 42 سنة".

وشارك في الحفل الطفل محمد أسامة حيث غنى أغنية:"وانت ماشى فى سيناء حاسب"، ثم طلبت منه النجمة غناء أغنيته الشهيرة "الغزالة رايقة". 

حفل شيرين عبد الوهاب بجامعة مصر للعلوم والتكنولوجيا