بهاء سلطان يضيء سماء الكويت 10 مارس

الاربعاء 01 مارس 2023 | 10:12 صباحاً
بهاء سلطان
بهاء سلطان
كتب : محمد أبوزيد

يستعد السوبر ستار الفنان بهاء سلطان, لإحياء حفلًا غنائيًا بإحدى الفنادق الشهيرة في الكويت, بالتزامن مع موسم الحفلات الشتوية التي يحييها نجوم الطرب والغناء في مختلف الدول, يقد م فيه عددًا من أغانيه القديمة والحديثة التي يتفاعل معها الجمهور.

تفاصيل حفل بهاء سلطان في الكويت

ومن المقرر ان يقام الحفل يوم الجمعه الموافق الـ 10 من مارس المقبل, في تمام الساعة الـ 8 مساءًا, بفندق جميرا قاعة بدرية بالكويت.

أحدث الإصدارات الغنائية لـ بهاء سلطان:

طرح الفنان بهاء سلطان, أحدث أغانيه أخيرًا التي تحمل اسم "شكر خاص"، عبر قناته الرسمية على موقع الفيديوهات الشهير "يوتيوب"، من كلمات: خالد تاج الدين، ألحان: وليد سعد، توزيع: أحمد عادل، وميكس وماستر: ماهر صلاح.

وتقول كلماتها:"

هجمد واعدي عشان دموعى مش رخاص جبت الورق هكتب بجاف كلام رصاص عمال اعد اللي جرحنى واللي باع ملقتش حد عشان اكتبله شكر خاص ياللي انتوا واخدين مني موقف بالسلامة مين قال ماخدش وسابلي خدش وميت علامه حتي ان حفيتوا زحف جيتوا ندمانين مش هتشوفوني معادنا بقي يوم القيامة ده في عز ما انتوا غيبتوا من قدام عينيا انا كنت حاضر قلت حاضر من عينيا قلبي حاسبته خلاص عالجته من زمان ولومت نفسي قبل الناس ما تلوم عليا.

كما طرح النجم بهاء سلطان، أغنية بعنوان "البيت وحش", على موقع الفيديوهات "يوتيوب"، ضمن أغنيات فيلم "جروب الماميز", من كلمات: أحمد المالكى, وألحان: محمد خلف، وتوزيع: أنور عمرو.

وتقول كلماتها:"

البيت وحش من غيرك والدنيا صعبه بشكل لا عرفت انام ولا أصحي ولا دقت طعم الاكل جربت أشيل الشيلة طلعت بجد تقيله إذاي لوحدك عاملة ده كله يا أم العيال يا جميلة البيت وحش وخنيق عمال علينا يضيق قلت اللي فعلا انا همشي ولا تعرفولي طريق فينك يا ست البيت بعدك أنا تربيت وعرفت قيمتك يا أصيلة صمت وخلاص صليت.

أحزان كتير اعدالي والدنيا بعدك هم أسفين بجد تعالي صحيلنا قلب الام بقي بيتنا قافل بابة فينك يا أغلي صحابة عايشين بحسك واما مشيتي متبهدلين في ترابة البيت وحش وخنيق عمال علينا يضيق قلت اللي فعلا انا همشي ولا تعرفولي طريق فينك يا ست البيت بعدك أنا تربيت وعرفت قيمتك يا أصيلة صمت وخلاص صليت.