بالصور.. أمينة لشقيقتها: "كنتي زي الغفير الأمين"

الاثنين 03 فبراير 2020 | 12:10 مساءً
كتب : دينا شفيق

تذكرت المطربة الشعبية أمينة، شقيقتها الراحلة "عزة" التى توفيت في شهر يوليو الماضي، إثر أزمة قلبية مفاجئة بمنزلها، ونشرت أمينة صورة لشقيقتها في آخر ظهور لها، وذلك من خلال حسابها الشخصي بموقع الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام".

وعلقت أمينة على الصورة قائلة: "أختي وحشتيني يا نور عيني وحشتيني قوي من هنا لحاااااد أما اقابلك، مش عارفة اقول إيه ولا أبدأ كلامي عنك ازاي عايزة أقولك إن وجودك كان مهم قوي حتى لو إيه، بس انتى كنتى زي الغفير الأمين اللي يؤتمن على أي حاجة".

وتابعت: "بحبك حب مش قادرة أوصفه ومحتاجة لحضنك قوي بس انتى بإذن الله في مكان أحسن لأنك صبرتي كتييير قوي يا نور عيني صبرتي على زوج حسبنا الله ونعم الوكيل فيه وصبرتي على مرضك وكنتي برضه بتضحكي وكنتي عايزة تعيشي مش عشانك عشانا كلنا وحشتيني يا عزة يا زوز زي ما كان بابا بيناديكي كان بيعتبرك ابنه مش بنته ربنا يرحمك ويعلي درجتك عنده ويسكنك فسيح جناته.. بحبك وحشتيني".

يذكر أن المطربة أمينة تستعد حاليا لتصوير أغنية جديدة تحمل اسم "اتقل تتكيف" على طريقة الفيديو كليب، والأغنية من كلمات أحمد على موسي، وألحان محمد عبد المنعم، وتوزيع الموسيقي أشرف البرنس، وتولى إخراج الكليب جميل جميل المغازي، ومن المقرر إذاعتها على عدد من القنوات خلال الفترة المقبلة.

أختى وحشتينى يانور عينى وحشتينى قوى من هنا لحاااااد أما اقابلك مش عارفة اقول إيه ولا أبدأ كلامى عنك ازاى عايزة أقولك إن وجودك كان مهم قوى حتى لو إيه بس انتى كنتى زى الغفير الأمين اللى يؤتمن على أى حاجة بحبك حب مش قادرة أوصفه ومحتاجة لحضنك قوىىىىى بس انتى بإذن الله فى مكان أحسن لأنك صبرتى كتييير قوى يا نور عينى صبرتى على زوج حسبنا الله ونعم الوكيل فيه وصبرتى على مرضك وكنتى برضه بتضحكى وكنتى عايزة تعيشى مش عشانك عشانا كلنا وحشتينى يا عزة يا زوز زى ماكان بابا بيناديكى كان بيعتبرك إبنه مش بنته ربنا يرحمك ويعلى درجتك عنده ويسكنك فسيح جناته بحبك وحشتينى أمانه اللى يشوف البوست ده يدعيلها ويدعى لأمواتنا جميعا الفاتحة A post shared by Amina (@aminasingereg) on Feb 2, 2020 at 6:02pm PST