فيديوهات جنسية تدفع سباك لقتل عامل بالساحل.. "القصة الكاملة"

السبت 07 مارس 2020 | 11:00 صباحاً
كتب : بلدنا اليوم

«الشرف غالى وكل واحد فينا ملوش إلا شرفه..محستش بنفسي غير وأنا بغرز مطوتي في جسمه لأنه بيتكلم في عرضي، وبيقولى أختك ليها فيديوهات جنسية وممكن أسلمهم ليك بس تدفع 2000 جنيه بدل الفضيحة» بهذه الكلمات بدأ المتهم فى قضية الساحل الذى قام بقتل جاره العامل كلماته فى التحقيقات.

وأوضح المتهم فى القضية: "أنا كنت واقف في الشارع وهو قالي ليك عندي هدية ليك عندي 5 فيديوهات لأختك هتدفع هسلمهم ليك مش هتدفع هعرف أنا أجيب من وراهم فلوس بطريقتي .

وأكد التهم فى القضية، "خدت قرار في ثانية أني هقتله وبالفعل طلعت مطوتي وضربته بيها لكن الناس خلصته من تحت إيدي، أختي بتتأخر في الشغل على طول بس عمري ما سمعت عنها حاجه وحشة وأختي متربية كويس ملهاش في الغلط وقال: كلام الراجل العجوز ده طير برج من دماغي إزاي أختي تعمل كده وإزاي تدخل علاقة جنسية معاه فمشوفتش قدامي غير وانا بضربه بالمطواة وهربت بعدها لغاية ما الشرطة قبضت عليا".

وفي نهاية التحقيقات أمرت النيابة العامة بحبس المتهم 4 أيام على ذمة التحقيقات، وقرر قاضي المعارضات تجديد حبسه 15 يومًا.

البداية تلقى قسم شرطة الساحل بلاغا من مستشفى معهد ناصر يفيد استقباله عاملا 56 سنة مصابا بجروح قطعية ونافذة بالجسم ولا يمكن استجوابه وتوفى بعدها، بالفحص تبين حدوث مشادة كلامية بين المتوفى وشاب 24 سنة، بسبب تهديده للمتهم بفضح شقيقته من خلال صور وفيديوهات جنسية بحوزته.

بطريقة مخلة للآداب.. شاب يعلم الفتاة قيادة السيارات "تفاصيل"

سرعان ما انتشر الخبر كالنار في الهشيم على منصات التواصل الاجتماعي في مقطع فيديو صادم عندما قامت فتاة عشرينية بالجلوس على فخذي شاب في "جلسة مخلة" مخالفة للعرف الاجتماعي والعادات والتقاليد، بينما يقوم هو بالقيادة، وعندما انتشر هذا الخبر أثار حالة غضب عارمة، تظهر فيه فتاة وشاب في وضع مخل وغير أخلاقي داخل السيارة بالمملكة العربية السعودية .

وحسب ما ذكرت الصحف المحلية أن أحداث الواقعة تعود "الفيديو تم تصويره في أحد الشوارع، ووثق أحد المواطنين هذا المشهد من داخل سيارته، حيث ظهر الرجل على مقعد السائق بينما تجلس الفتاة الشابة فوق فخذيه بطريقة غريبة، ما أثار غضب النشطاء وطالبوا بضرورة تحديد هوية الشاب والفتاة والقبض عليهما وإحالتهما للمحاكم.