شاهد.. مواطن يلاحق ياسمين عبد العزيز فى الشارع

الثلاثاء 07 ابريل 2020 | 05:07 مساءً
كتب : آية محمود

تستمر الفنانة ياسمين عبدالعزيز في تصوير مسلسلها الجديد "ونحب تاني ليه"، المقرر عرضه في موسم رمضان المقبل.

تواصل الفنانة ياسمين عبد العزيز تصوير مسلسلها الرمضاني المقبل "ونحب تاني ليه"، الذي يشاركها بطولته عدد كبير من نجوم الفن.

والتقت ياسمين عبدالعزيز بعدد من المواطنين خلال كواليس تصوير المسلسل، في أحد الشوارع، وكان أحدهم هو الأبرز بينهم، حيث أعرب فرحته الغامرة برؤيتها، وظل يلاحقها بكلماته إلى أن دخلت سيارتها وغادرت، قائلا: "والله بحبك يا فنانة نورتي الدنيا ربنا يدخلك الجنة يارب، والله مراتي اسمها ياسمين والله، أنا فرحان جامد، أنا أمي قالتي أنت هتقابل ياسمين والله، والله العظيم بحبك".

#عرب_وود | "ربنا يدخلك الجنة يارب" .. معجب يقابل ياسمين عبد العريز في الشارع خلال تصوير مسلسلها الرمضاني A post shared by ArabWood (@arabwoodtv) on Apr 7, 2020 at 6:15am PDT

لا تزال الخلافات بين شقيق ياسمين عبد العزيز والفنان أحمد العوضي قائمة لوقتنا هذا، فقد فجر صباح اليوم وائل عبد العزيز مفاجأة من العيار الثقيل حول زواج الفنانة ياسمين صبري سرا من أحمد العوضي، وذلك من خلال حسابه الشخصي بموقع التواصل الإجتماعي "فيس بوك".

وقال وائل عبد العزيز: "أنا عايز أعرف دلوقتي إنتو إزاي عايشين مع بعض في البيت والشغل بدون صفة ولو في صفة محدش صرح بيها ليه!! أنا بردو اللي بعمل فضايح وهيا دي الأصول!! ماتعلنوا جوازكم، طيب قسمًا بالله أنا مش هسيب حقي وسمعتي وسمعة أهلي إلا لما الأمور تتحط في نصابها الصحيح".

ولم تعلق الفنانة ياسمين عبد العزيز أو الفنان أحمد العوضي على هذة الاهتمامات الموجه إليهم وقرار الإلتزام بالصمت .

شقيق ياسمين عبد العزيز

شقيق ياسمين عبد العزيز

وكان الفنان وائل عبد العزيز، قد وجه رسائل صادمة لشقيقته النجمة ياسمين عبد العزيز، أرسلها عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، قبل أن يقرر غلقه، قال فيها: بصى يا ياسمين يا عبد العزيز يا أختى، أنا معاكى وفى ضهرك من وأنتى صغيرة شيلت مشاكل كتيًر بسببك من وأنتى عيلة صغيرة، لكن هنهرتل وتروحى تعرفى واحد أصغر منك بـ10 سنين لا من سنك وتتصورى صور مالهاش أى لازمة على حساب سمعتك وسمعتنا، لا ومحدش هيسمح، انتى مقاطعة كل العيلة عشان تعملى اللى على مزاجك، احنا دلواقتى وعايزين نفهم العلاقة دى ايه و رايحه على فين؟".

وتابع حديثه موجهًا تحذيرًا للعوضي: "أما بالنسبه للأخ الي ماشي وراكي في كل حته وشايفك البيضه الدهب الي هتفقسله كل يوم احب أقولك يا راجل لما تيجي تدخل بيت تدخله من بابه يا راجل !! وتقعد مع رجاله البيت !!..دي الأصول وده الاحترام".

وانتشرت "سكرين شوت" لرد الفنان أحمد العوضي على وائل عبد العزيز، شقيق ياسمين، ولكن بالبحث على صفحته الشخصية، على الفيس بوك، لم يكن البوست موجود، ما جعل البعض يفترض بأنه حذفها، أو كونه بوست مزيف نسب إلى العوضي.

ورد العوضي على شقيق ياسمين، بحسب المنشور: "أنهي بيت اللي أدخله من بابه.. إن كانت هي اللي بتصرف عليك وعلى أبنك اللي مخبيه وراميه وهي بتدفعله مصاريف مدرسته .. باب إيه يابني أدخله هو أنا شفت راجل واقف جنبها.. دي واحده انت مبتعملش حاجه غير إنك بتستنزفها هي ومامتها".

وتابع: "باب إيه يابني اللي هدخله من بابه وأكلم واحد بيتكلم على عرضه ولحمه قدام الناس.. يابني أنا من عين شمس منطقه شعبيه اتربيت على أن الاخت والأم والست الكلام عليهم من الكبائر.. عربية إيه يابني أنا أجري الحمد لله يعيشني كويس ويجيبلي عربية حلوه وبیت كويس.. بمجهودي وشغلي مش علي عرق واحدو ست.. باب إيه يا حبيبي اللي ادخله وانت اصلا عايش باسمها.. أنا شقيت على حالي بعرقي.. لكن أنت فشلت في كل شئ فشلت كممثل وفشلت كأب وفشلت كأخ وفشلت كبني أدم".

تعليقات الفنانين على أزمة أحمد الغوضي وياسمين عبد العزيز

بعد أزمة شقيقها إعلان ارتباطها رسميا دعم عدد من نجوم الفن، الفنانة ياسمين عبدالعزيز، والفنان أحمد العوضي، بعدما أعلنا عن حبهما بمختلف مواقع التواصل الاجتماعي.

أقرا ايضًا:

"كان شرف ليا إني اشتغلت معاك".. ديانا هشام تهنئ جمال عبد الناصر بعيد ميلاده

أغنية الصيف.. ميس حمدان وحسن شاكوش في "الليلة دي"

بصورة نادرة.. رزان مغربي تحتفل بعيد ميلاد نجلها رام