نكشف تفاصيل أغنية أحمد سعد الجديدة

الثلاثاء 14 ابريل 2020 | 11:40 صباحاً
كتب : أحمد عفيفي

انتهى المطرب أحمد سعد من تسجيل أغنيتة الجديدة "يا بخته"، وتنتمي الأغنية للون الموسيقي المقسوم، وهي من كلمات أحمد إبراهيم، ولحن أحمد سعد، وتوزيع موسيقي محمود صبري، ومن المقرر أن يتم طرحها خلال الأيام المقبلة علي يوتيوب بعد أزمه فيروس كورونا.

وفى سياق آخر انتهى أحمد سعد من تسجيل أغنية تتر مسلسل "البرنس" للفنان محمد رمضان والمقرر عرضه فى شهر رمضان المقبل، والأغنية تحمل اسم "مفيش حاجة صعبة"، ويقول مطلعها:"مفيش حاجة صعبة على قلب اتجرح في حياته ميت مرة"، والأغنية من كلمات محمد المصري، وألحان وليد سامي، وتوزيع عمرو الخضرى.

كما يعمل"سعد" على الانتهاء من تسجيل رباعيات أيضًا لمسلسل "البرنس"، حيث يتواجد حاليًا أحمد سعد مع الملحن هيثم نبيل والموزع عادل حقى لتسجيل الأغانى التى قد تصل إلى 7 أغنيات قصيرة خلال عرض حلقات المسلسل.

اقرأ ايضًا| هاني شاكر يحيي حفلاً غنائيًا بمناسبة عيد الربيع.. الخميس المقبل

"أنت مش مسؤول عننا".. ابنة الهارب شومان تتبرأ منه

حالة من الجدل أثارتها لوجين ابنة الممثل الهارب محمد شومان، على مواقع السوشيال ميديا، وذلك بعد نشرها مقطع فيديو، علنت فيه أنها تتبرأ من والدها.

نشرت لوجين ابنة الممثل الهارب الفيديو عبر حسابها الشخصي على موقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك"، وقالت خلال الفيديو: "أنا لوجين شومان، بنت محمد شومان اللي أصدر بيان على صفحته بيناشد السلطات أنها تنقذ أسرته اللي بتموت بالبطيء.. أسرته اللي هي أنا وأختي وأخويا وإنهم يفرجوا عن أخويا من غير أي شروط".

وأضافت لوجين، "مبدئيا إحنا مش أسرتك عشان أنت مجرد اسم لي البطاقة إحنا ملناش أي صلة بيك وقطعنا كل ما لينا علاقة بيك من 5 سنين .. وابنك أنت متحملتش مسؤوليته من وهو عنده سنة ونص، إنت مش رب أسرتنا.. رب أسرتنا هي أمي أنت مش مسؤول عننا .. إنك تتكلم بلسانا ده مش من حقك .. هما بيحققوا معاه عشان يعرفوا أنه مالوش صلة بيك وهما عارفين ده وهيطلع بس مالكش دعوة أنت.. لو عايز تعمل أب انزل وواجه لكن مش قاعد ف بلد تانية وبتتكلم وحاولنا كتير نشيل اسمه من البطاقة بس معرفناش وبوجه رسالة للسلطات يعرفونا إزاي نتبرأ خالص منه يعرفونا إزاي .. وجودك في حياتنا هو الأذى.