رئيس مجلس الإدارة
حمدان سعفان
رئيس التحرير
وليد الغمري

القصة الكاملة لـ ابنة عمرو السولية التي أشعلت السوشيال ميديا

عمرو السولية

انتشرت أزمة خلال الساعات القليلة الماضية عن اللاعب عمرو السولية نجم خط وسط النادي الأهلي ومنتخب مصر، عقب نشره صوره لابنته، وعمرها 3 سنوات، وتعرضه لموجه كبيرة من المتحرشين بابنته، وذلك بالتزامن مع موجة التحرش التي انتشرت بدءًا من طالب الجامعة الأمريكية.

ليقوم النجم الدولي المصري عمرو السولية برد قوي ومثير على هؤلاء المتحرشين بإبنته، معلنًا بتقديم بلاغات ومقاضاة أصحاب التعلقيات المسيئة والتي تنمر فيها عدد من متابعيه على ملابس ابنته صاحبة الثلاثة أعوام.

وقال عبر حسابه الشخصي على مواقع التواصل الإجتماعي، "ليلى بنتي عندها ٣ سنين و نص (لسه قالعة البامبرز من كام شهر) الكلام ده بيتقال على طفلة !! ايه اللي يخلى (بني آدم) خنزير ممكن يبص على لبس طفلة ويركز غير أنه فعلاً خنزير ؟! ايه المرض ده !".

وأضاف السولية، "دول اللي لما بيكبروا بيكونوا مغتصبين ومتحرشين واللي بنخاف على بناتنا وأهلنا ينزلوا الشارع عشان ميتعرضوش لأذاهم، اتمنى الشيوخ اللي بيبرروا للتحرش و لبس البنت يكونوا مبسوطين دلوقتى و هما شايفين اللي بيحصل".

وتابع، "قررت اتقدم ببلاغات لأصحاب الكومنتات دى عشان اللي زى دول مينفعش يكبروا وسطنا قررت احمي بناتي اللي لسه مشافوش الدنيا وللأسف خايف عليهم يشوفوا كمية القرف و الاشمئزاز ده".

وكان عمرو السولية قد شارك صورة له ولابنته معلقًا عليها: "كل شيء بالنسبالي"، إلا أن بعض المتابعين هاجموه زاعمين أن ملابس ابنته "غير محترمة".

وفي نفس السياق، دعم لاعبو النادي الأهلي، زميلهم في الفريق عمرو السولية بعد التعليقات المسيئة والتنمر الذي تعرضت له ابنته "ليلى" بعد نشر الصورة، حيث قام كلًا من: رمضان صبحي ومحمود كهربا واليو ديانج وحمدي فتحي وأحمد ياسر ريان لاعب الأهلي المعار للجونة، بنشر صورة السولية مع ابنته عبر حساباتهم على مواقع التواصل الإجتماعي "انستجرام" موجهين رسائل دعم لزميلهم.

كما علق الفنان عمرو محمود ياسين على واقعة التحرش بابنة عمرو السولية "ليلى"، ونشر صورة عمرو السولية مع ابنته وعلق عليها: "تخيلوا بنت عمرو السوليه طالعه معاه في صور. فا الردود اللي بتتقال له من نوعية بنتك مكنه صيني. بنتك وتكه .. الخ الخ ... ملحوظه ابنة عمرو السوليه عمرها ٣ سنوات ونصف ...!!! ايه يا جماعه المجتمع المريض اللي احنا فيه ده ايه المصيبه اللي احنا فيها دي!!! لازم الدوله تتحرك وتجيب الناس دي والله .. لازم ننضف".

إقرأ أيضًا..

أمير توفيق: لا نفاوض أي لاعبين أفارقة أو عرب.. وما يتردد غير صحيح

هدف وحيد يفصل صلاح عن إنجاز لم يتحقق منذ 54 عامًا

بلدنا اليوم
× الرئيسية آخر الأخبار تغطيات ومتابعات الرياضة المقالات الفن الحوادث خدمات خارجي الاقتصاد المحافظات لايف استايل منوعات