"سكران ودخل في 7 سيارات"| مفاجأة في حادث تصادم سيارة حمو بيكا بالساحل

الاثنين 03 اغسطس 2020 | 08:38 مساءً
كتب : دينا شفيق

أثار المطرب الشعبي حمو بيكا حالة من الجدل خلال الساعات القليلة الماضية، وذلك بعد تداول أنباء عن تعرضة لحادث سير باحدى القرى بالساحل الشمالي.

وفقد فجر أحد شهود عيان على الحادثة يدعى عمرو نجيب ، وذلك من خلال حسابه الشخصي بموقع التواصل الإجتماعي فيس بوك.

وكتب عمرو نجيب: "قدر الله وما شاء فعل .. البيه حمو بيكا اللي طايرين بيه في السما وواخد تريند ماشي سكران، هو واللي معاه في پورتو مارينا دخل في ٧ عربيات، واقفين ومنهم عربيتي و عربية إبن خالي و النتيجة أهي، وجابوا واحد قال أن هو اللي سايق فالقسم و متعاطي حشيش و البيه قاعد في عربيته بره صاغ سليم".

وأضاف: "أنا مش حسيبه غير لما آخد حقى .. شير علشان الناس تشوف لما النماذج دي الفلوس بتجري في إيديها بتعمل إيه و عشان تبقوا تجيبوه فالافراح و تهيصوا".

وأثيرت حالة كبيرة من الجدل في الساعات الماضية، بعد انتشار صور لسيارة حمو بيكا، متهشمة داخل إحدى القرى بالساحل الشمالي، ترصد لقطات من الحادث، في الوقت الذي لم يتم الكشف فيه عن أي تفاصيل جديدة.

بيكا

حمو بيكا: "كنت بشرب مخدرات وبتعالج منها"

حل مطرب المهرجانات حمو بيكا، ضيفًا ببرنامج "شيخ الحارة والجريئة" والتي تقديم الإعلامية إيناس الدغيدي، حيث من المعتاد عرض البرنامج يوميا على قناة القاهرة.

اعترف حمو بيكا، بأنه كان يتعاطى مخدرات ولكن قبل 8 سنوات أما الآن فلا يتناول أي مواد مخدرة وينصح الشباب بالابتعاد عنها بسبب كثرة أضرارها، قائلا: "أنا مش بشرب مخدرات خالص واللى يقول يقول، وأنا كنت بشرب وبطلت من 8 سنين وبنصح الشباب يبطلوا لان اضرارها كتير".

وأكد المطرب حمو بيكا، في حوار ببرنامج "شيخ الحارة والجريئة" مع المخرجة إيناس الدغيدي، على قناة القاهرة والناس، اليوم الثلاثاء، أنه عاني من أضرار صحية كثيرة بسبب المخدرات، مشيرا إلى أنه يتلقى علاج لمعدته بسبب أضرار المخدرات، ولكن انتبه لحياته بعد الاستفاقة من المخدرات التي كانت يتناولها سابقا.

وأشارإلى أن أفضل مطرب شعبي بالنسبة له هو أحمد شيبه لانه من الإسكندرية نفس بلده، وأثنى على نفسه قائلا: "أنا مش مطرب ولكن مؤدي وعملت أغاني لناس كتيرة قوي، وناس كتير قوي كان نفسها تغني معايا ولسه نفسهم يغنوا معايا، وانا رحت فنادق ودخلت افراح قبل شاكوكش وأي حد، والناس بتعشقني وممكن انزل فرح اتصور مع الناس بس وبأخذ اجر"، واختتم "أول لما المزيكا بتعتي تحضر في فرح لازم كل الناس تقوم ترقص".

إقرأ أيضًا:

صفاء أبو السعود تتصدر جوجل لهذا السبب!

أول تعليق من حمادة هلال بعد تشييع جنازة والدته