رئيس مجلس الإدارة
حمدان سعفان
رئيس التحرير
وليد الغمري

السيسي يزُف بُشرى سارة للعمالة غير المُنتظمة ويُوجه رسالة قوية لأصحاب الشائعات

السيسي

وجه الرئيس عبدالفتاح السيسي، الحكومة باستمرار تقديم المنحة للعمالة غير المنتظمة حتى نهاية العام الجارى، والتى تقدر بـ500 جنيه شهريًا.

وقال الرئيس السيسي خلال افتتاح مجمع التكسير الهيدروجينى: "طالما اتكلمت عن العمالة غير المنتظمة مش إدينا 3 شهور، طيب انتوا هتكملوا لأخر السنة ولا إيه، الناس ظروفها صعبة، فلو كان كده نكمل لغاية أخر السنة".

وأشار الرئيس عبدالفتاح السيسي، إلى وجود مجموعة من الناس كل هدفها التشكيك فى المشروعات التى تتم وبث الشائعات والفتن بين المواطنين، مضيفًا في ناس موجودة وكل هدفها التشكيك ويخوفوكم بيطصادوا في المية العكرة..لما تحركنا وبدأنا في خطة شرق العاصمة بالكامل قالوا بيعمل لصالح مصر الجديدة ومدينة نصر، مفيش كلام من ده فيه حاجة لصالح الناس".

وأضاف الرئيس خلال افتتاح أكبر معمل تكرير في مصر وأفريقيا: "الحركة 3 ملايين سيارة خلال اليوم احنا بنرحمهم بحركة كويسة سهلة واقل تكلفة في الوقت والوقود، مبنعملش إجراء الا في اطار خطة متكاملة للدولة لمعالجة اثار صعبة، اللى بتشوفوه ده بقولها للاعلام والمواطنين هو ده الحال، نصلحه ولا نسيبه؟، نصلحه طيب نصلحه على حساب الناس ولا حساب الدولة، والدولة فى الاخر شعب مصر".

اقرأ المزيد

السيسي: تنفيذ 22 كوبري في ستة أشهر فقط بشرق القاهرة

السيسي يكشف السبب الأساسي وراء إزالة العقارات المُخالفة

بلدنا اليوم
× الرئيسية آخر الأخبار تغطيات ومتابعات الرياضة المقالات الفن الحوادث خدمات خارجي الاقتصاد المحافظات لايف استايل منوعات