دياب: رمضان 2020 كان الأصعب في حياتي

السبت 23 مايو 2020 | 10:47 صباحاً
كتب : أحمد عفيفي

تألق الفنان دياب هذا العام من خلال عدة أعمال درامية مختلفة خلال السباق الرمضاني الذي سينتهي اليوم، وكانت مشاركته من خلال مسلسل "الاختيار" و"البرنس" و"فرصة تانية".

وأعرب دياب عن سعادته الشديدة بتلك الأعمال هذا العام ورضائه التام عن أدائه من خلال الأعمال التي قدمها، مشيراً أن هذا العام كان الأصعب في حياته على كل المستويات، موجها الشكر لكل من وقف إلى جانبه وسانده.

ونشر دياب بوست عبر حسابه الخاص على موقع التواصل الإجتماعي الشهير "فيسبوك" قائلاً: "الحمد لله دائماً وأبدا الحمد لله ملء السماوات والأرض والله والله والله مافيش أحسن ولا أحلى ولا أجمل من اختيارات ربنا سبحانه وتعالى لينا فى كل حاجة فى حياتنا وده مش مجرد كلام إنشائى وخلاص لا والله ده عن يقين وتجارب حياتية كتير أوى وكلها دايماً ربنا بيختارلى الأحسن ليا على كل المستويات".

وتابع دياب: "والحمد لله وصلت لمرحلة يقين إن أى حاجة ربنا يبعدها عنى إن كانت شغل أو أى حاجة بتكون فى مصلحتى اللى عمرى ما هشوفها بس خلاص بقيت لما يحصل معايا أى موقف ممكن يزعل أو يوجع بقيت أقول لربنا يارب أنا ملكك وكل اللى عندك خير ودايماً ربنا يفاجئنى بتعويض أكبر من أحلامى أصلا".

أضاف دياب: "جوايا كلام كتير أوى و مشاعر كتير أوى نفسى أعبر عنها بس للأسف مينفعش كل حاجة تتقال لكن المهم إن مافيش أجمل من تعويض ربنا وطبطبة ربنا على قلوبنا الحنان المنان بحمد ربنا على كل حاجة حصلت معايا السنة دي الصعب قبل السهل والوجع قبل الفرحة السنة دى ممكن تكون من أكتر سنين حياتى اللى مريت فيها بحاجات صعب جداً حد يتحملها لكن سلمتها لرب العباد وكرمه وعطفه عليا كان خير تعويض".

واختتم دياب البوست قائلاً: "ربنا يطبطب على قلوبكم ويعوضكم خير عن أى وجع شكراً لكل حد ربنا جعله سبب عشان أقدر أقف وأكمل الحمد لله على كل حاجة ربنا يفرح قلوبكم".

يذكر أن أبرز أدوار دياب هذا الموسم كان من خلال مسلسل "فرصة ثانية"، بطولة ياسمين صبري وأحمد مجدي وهبة مجدي وأيتن عامر وإدوارد ومحمود ‏البزاوي ‏وأشرف ‏زكي وهبة عبد الغني وابتهال الصريطي، ومن تأليف مصطفى جمال هاشم وإخراج مرقس عادل وإنتاج شركة ‏سينرجي‎.‎

اقرأ ايضًا| حادث بالموتوسيكل.. نيللي كريم تتحدث عن فترة مرضها "فيديو"

اقرأ ايضًا| شاهد|| روجينا تكشف تفاصيل مثيرة عن دورها في مسلسل البرنس

بوست دياب