مارسنا الجنس 12 مرة بـ6 آلاف جنيه.. إحالة أمريكي إلى الجنايات بتهمة قتل سودانيتين

الثلاثاء 26 يناير 2021 | 02:44 مساءً
كتب : علي عرفات

امرت النيابة العامة، اليوم الثلاثاء، بإحالت مواطنا أمريكيا إلى محكمة الجنايات لاتهامه بالشروع في قتل اثنين سودانيتين الجنسية وتعاطي المواد المخدرة.

ووفقًا لجهات التحقيق، جاء بمحضر التحريات أن غرفة عمليات النجدة تلقت بلاغا بوجود تعد وشخص مصاب بالفيلا ۱۲۱ حي ۲ منطقة التجمع الخامس وبالانتقال والفحص تبين وجود شخص مصاب وتدعي جين جون ۳۳ سنة سودانية الجنسية ومقيمة بمحل البلاغ وذلك على اثر حدوت مشاجرة مع دارن اسکوت امريكي الجنسية.

كما تبين أنه بالتقابل مع شقيقة المصابة وتدعي استیلا اركان جون، أفادت بقيام زوج المصابة بالتعدي عليها بالضرب وإحداث إصابتها عن طريق قوس ورمح وذلك لغيابة عن الوعي وشرب المواد مسكرة وباجراء المعاينة المحل البلاغ تلاحظ وجود قوس وسهم ملقي علي الأرض ووجود دماء حولها ووجود خنجر علي السرير.

وبسؤال المدعوة استيلا اركان جون قررت بانها حضرت لزيارة المدعوة جين جون واثناء جلوسها معها حضر زوجها وكان في حالة سكر شديد وقام بالتعدي عليها محدثا اصابتها باستخدام قوس وسهم وقبل ذلك كان معه سكين قام بالتعدي عليها واحدث اصابتها بيدها اليسري.

وبسؤال المدعو دارن سكوت، في تحقيقات النيابة العامة قال إنه "تعرف على جين جون في بار قعدنا اتكلمنا مع بعض وعزمتها على مشاريب في البار وقالتلي انها بتيجي عشان تشوف زبائن واتفقت معاها في اليوم ده انها تيجي معايا فندق وت عشان علاقة جنسية واتفقنا علي مبلغ 500 جنية هتاخدهم مني وفعلا انا اقمت معاها علاقة جنسية من ساعه ما اتعرفت عليها لحد المشكلة دي حوالي 12 مرة".

وأضاف: "كانت دايما بتبات معايا يومين او ثلاثة وترجع بيتها في المعادي وترجع تبات معايا تاني ومن أسبوعين هي عرفتني علي استيلا ومارست معاهم هما الاتنين الجنس ساعتها وستيلا اخدت 500 جنية ساعتها وامبارح كنا متفقين ان احنا هنمارس الجنس مع بعض وفعلا جین حضرت المنزل الساعة السابعة بالليل واستيلا جت وسهرنا مع بعض وشربنا خمرة وشيشة وكنا بنتفرج علي فيديوهات في التليفزيون وبعد الساعة 11 بالليل قررنا نمارس جنس مع بعض واحنا داخلين غرفة النوم هما قالولي ان هما عاوزين يزودوا الفلوس شوية وكل واحده فيهم تاخد الف جنيه".

وتابع: "انا رفضت وساعتها جين اخدت سكينة صغيرة من علي كمودينوا في مدخل غرفة النوم وخربشتي بيها في ايدي الاثنين وساعتها انا اخدت سهم من غرفة الملابس وخبطها بيه خبطة متوسطة وهودة اللي عمل اصابتها وساعتها هي صرخت وستيلا ساعتها مسكت السكينة عشان كانت خايفة وقعدت تهوشلي بيها وساعتها انا كنت بھوش بسهم تاني غير اللي ضربت بيه جين ودة سببلها جرح في ايدها الشمال وبعدين هما قعدوا يصرخوا وانا كنت ساعتها سكران وزقتهم وجريت وركبت عربيتي وفوجئت ان البوليس بيوقفني وخدوني علي قسم التجمع الخامس."

إقرأ أيضًا..

شرطة المسطحات تضبط 310 قضايا خلال 24 ساعة

الصدفة تقود الإنقاذ النهرى لانتشال جثة شاب من شبرا الخيمة مختفى من 45 يوما