بسبب دينا مراجيح ويوسف جو.. هجوم حاد من رواد السوشيال ميديا ضد مسلسل "ليه لأ" (فيديو)

الجمعة 12 يونية 2020 | 11:58 صباحاً
كتب : آية محمود

شن رواد السوشيال ميديا هجوما حادًا، خلال الساعات القليلة الماضية، على صناع مسلسل "ليه لأ" والفنانة أمينة خليل، بعد ظهور "دينا مراجيح ويوسف جو" في أحد المشاهد، وانزعج البعض، مؤكدين أنهم لا يليق بهم تقديم عمل فني.

ربما تحتوي الصورة على: ‏‏٣‏ أشخاص‏

وهاجم رواد مواقع التواصل الاجتماعي المختلفة صناع مسلسل "ليه لأ"، بسبب منح ما لا يستحق فرصة جيدة، في ظل وجود العديد من النجوم الشباب الذين يسعون بكل جهدهم حتى يجدون فرصة للتمثيل والظهورعلى شاشات التلفاز.

وجاءت تعليقات رواد مواقع التواصل الاجتماعي كالآتي:

وفي سياق متصل، علق المؤلف السيناريست أيمن سليم على ظهور، "دينا مراجيح ويوسف جو"، كضيوف شرف فى مسلسل "لية لا" بطولة أمينة خليل.

ونشر سليم، صورة من مشهد مراجيح وأمينة خليل، عبر حسابه الشخص بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" وعلق عليها كاتبًا:"يا جماعة دى الفنانة (دينا مراجيح ) الحقيقة أنا شيرت فيديو ليها من يومين اللى هو (أكلتك من عند البيبانى و مسكتك ألف و ص فى إيدك ) عشان اتأكد من انها بنى آدمة حقيقية مش ظاهرالى أنا بس، اكتشفت انها طالعة بتمثل فى مسلسل ( ليه لأ ) فى لفتة تسويقية من القائمين على العمل للفت نظر جمهور السوشيال ميديا".

وتبع إيمن سليم:"وطبعًا الفكرة دى نجحت والدليل انى بتكلم عن الموضوع لكن طبعا ظهورها بيتعارض مع الصورة اللى أصحاب العمل بيحاولوا يوصلوها و هى انهم ناس شيك و فاهمين و مثقفين و عندهم وعى، لإن ده مش وعى دى مراجيح!.. أما بالنسبة للمسلسل فأنا مش عارف بجد مين اللى قال إننا عشان نقف فى صف المرأة نطلعها متمردة و بتهرب من فرحها .. تشرب سجاير .. تتكلم بألفاظ زى الولاد .. عشان نقول الله دى اندبندد ومن نصيحة للمقبلين على التمثيل .. و لا مذاكرة و لا ورش تمثيل و لا أى مراجيح انتو بس اعملوا محتوى تافه و هايف و مالوش أى لزمة جايز تتشهروا و تجيلكوا الفرصة اللى تركبكوا الزوحليقة #ليه_لأ".

أقرا ايضًا:

عرض فيلم "علي بابا" على شاشات التلفاز

كليب كورونا فيروس لـ محمد رمضان يتخطى حاجز الـ 2 مليون مشاهدة