أحمد عدوية ونجله محمد يتألقان في حفل عيد الأضحى

الاحد 02 اغسطس 2020 | 07:59 مساءً
كتب : دينا شفيق

أحيا كل من النجم الكبير أحمد عدوية ونجله محمد عدوية حفل غنائي احتفالا بعيد الأضحى وبدون جمهور داخل قصر عابدين وتم إذاعته على موقع اليوتيوب.

قدم كل من الثنائي أغاني كثيرة منها "بنت السلطان" و"المولد" وزحمة يادنيا زحمة" كما قدم محمد عدوية أغاني بمفرده ومنها" أنا تاجك وسلطانك" و" الطيب أحسن" واشرف على الحفل ياسر حسانين المنتج ومدير أعمال محمد عدوية .

وأعرب النجم محمد عدوية عن سعادته بالغناء مع والده الذي يعتبره قامة كبيرة من قامات الطرب، مضيفا أنه يتمتع بصحة جيدة ويتمنى من الله أن يطيل عمره .

وطرح محمد عدوية منذ فترة قبل موسم رمضان أغنية على طريقة الفيديو كليب تحمل اسم "أبطال بلدنا" والتى جمعته بالمطربة جنات وأبرز الفيديو كليب الخاص بالأغنية كمائن الشرطة التى ترعى الشوارع خلال فترة حظر التجول بجانب إظهار الأطباء، جيش مصر الأبيض وهم يرعون المرضى بفيروس كورونا.

الأغنية كلمات تامر حسين، وألحان عزيز الشافعى، وتوزيع أحمد إبراهيم، وتقول كلماتها: "تسلم الناس اللى صاحية .. شادة حيلها ليل نهار .. واللى بيساعد بقلبه دولا متعدش كتار" .

عدوية

عدوية

عدوية

عدوية

اقرأ ايضا|كان عندي 12 سنة وخدت علقة من بابا".. أنوشكا تروي قصة تهريبها لخروف قبل ذبحه (فيديو)

اقرأ ايضا|فيلم الغسالة يتربع على عرش إيرادات أفلام عيد الأضحى المبارك

بعد التحرش بها أمام الجميع.. الجمهور يطارد ريهام سعيد (تفاصيل)

تربعت الفنانة والإعلامية ريهام سعيد على عرش تريند جوجل، وذلك بعد موقف تعرضها للتحرش أثناء عطلتها الصيفيه على الشاطئ برفقه أسرتها.

وقد كشفت ريهام عن واقعه تعرضها للتحرش من جانب بعض الشباب وكشفت عن صورهم حيث إنها رفضت أن تلتقط صورا معهم مما دفعهم إلى التهكم عليها والتحرش بها لفظيا قائلين "سيبك منها دى رد سجون".

وعلقت ريهام سعيد قائله: "لوسمحتوا محتاجه اتقدم ببيان رسمي للداخلية وأوريهم أن حقي مش هيضيع زي ما قالوا لي ابقي ورينا هتعملي ايه؟".

وتابعت ريهام: "أنا محتاجة من فضلكو تساعدوني أني أعرف بيناتهم كانوا بيتمشوا من الشاطئ العام وقعدوا في شمسية جنبنا ابتدت المعاكسة والكلام اللي كله قلة أدب ومش عارفين أنا مين وبعدين كل ده مبنردش".

وأضافت ريهام: "قربوا مننا، بنتي قالت لهم ايه ده ابعدوا، وأنا مش عايزه اتخانق معاهم عشان ابني ما يتخضش لما قربوا عرفوا انا مين قالوا طيب نتصور مردتش لأني كنت مضايقة أوي من اللي بيعملوه، سألني تاني قلت له أنا قاعدة مع ابني اتصور ازاي؟ واحد منهم قال لصاحبه سيبك منها دي كانت محبوسة والتاني رد قال فعلا دي رد سجون بصوت عالي جدا قدام كل الناس اللي قاعدين، واللي انقذني منهم ناس محترمة قاعدة جنبي مشوهم بعد ما فضلوا يقولوا ألفاظ".