بإطلالة مثيرة.. رانيا منصور تخطف قلوب الجمهور (صور)

الثلاثاء 10 نوفمبر 2020 | 11:47 صباحاً
كتب : أحمد عفيفي

شاركت الفنانة رانيا منصور، جمهورها بصورة جديدة لها عبر حسابها على موقع التواصل الاجتماعي لتبادل الصور والفيديوهات الشهير "انستجرام".

وظهرت رانيا منصور بإطلالة مثيرة وعلقت على الصورة قائلة "صباح الخير".

وتشارك رانيا منصور في مسلسل إسود فاتح وتدور أحداثه في إطار اجتماعي يناقش القضايا العصرية، بطولة نخبة من الفنانين من بينهم هيفاء وهبي، أحمد فهمي، عمر السعيد، رانيا منصور، فراس سعيد، شريف سلامة، صبري فواز، تأليف أمين جمال، ومن إخراج كريم العدل.

يذكر أن آخر أعمال رانيا منصور، مسلسل نصيبي وقسمتك في حكاية "بدلة جديدة" مع شريف سلامة.

الحكاية الرابعة من مسلسل "نصيبى وقسمتك" من تأليف عمرو محمود ياسين وإخراج محمد جمعة، بطولة شريف سلامة ورانيا منصور وشقيقتها نورهان وسلوى عثمان.

اقرأ ايضاً| بعد شائعة إصابتها بالسرطان.. الجمهور يبحث عن عبلة كامل

اقرأ ايضاً| لهذا السبب.. الجمهور يطارد ميرنا وليد

رانيا منصور

Good morning 🍃 A post shared by Rania Mansour رانيا منصور (@raniamansourofficial) on Nov 10, 2020 at 12:22am PST

عمر كمال يرد على منتقديه :" مقصدتش نركن الشهادات ونغني"

رد المطرب عمر كمال على الانتقادات التي وجهت له خلال الساعات الماضية بسبب ما كتبه عن جوائزه و"ركن الشهادات" حال عدم وجود وظائف.

هذا ونشر عمر عبر حسابه على Facebook، صورة له حين كان عاملا في "بنزينه" في بدايات حياته المهنية، وعلق كاتبا: "فيه رقم محطوط للحجوزات ع الصفحة عشان الشغل والأفراح والحفلات.. من أكتر المكالمات اللى بتيجى عاوزين شغل ومفيش شغل عندكم عشان إحنا محتاجين شغل، حاجة بتحسسنى بالحزن جدا لانهم شباب في سنى.. فا بحب بين كل فترة والتانية اكتب بوست للناس فيه تشجيع وحافظ إن خلى جواك إيمان بنفسك وأمل في ربنا وإن كل حاجة هتتعدل".

تابع: "أنا شاب اخدت دبلوم صنايع وكملت دراسة مزيكا في معهد موسيقى العربية.. ولما طلعت ملقتش فرصة أغنى في الطرق العادية زى قصور الثقافة والأوبرا وكده، فا قررت اعتمد على نفسى واشتغل كل حاجة وحرفيا شمرت واشتغلت ومشيت في كل الطرق اللى توصلنى لهدفى".

أضاف كمال: "كتبت بوست من المنطلق ده اللى هوا شيل شهادتك على جمب لو مشتغلتش بيها وانزل وشمر وهات حلمك وهدفك وحققه وحطيت صورة لتكريمات وجوايز نتيجة لنجاحى في مجالى وطبعا قصدى إن كل واحد في مجاله يجتهد مش يسيب شهادته ويروح يغنى أكيد.. ايه الغلط في كده يا جماعة؟!".