انتهاء حكايات مسلسل "نصيبي وقسمتك".. تفاصيل

الثلاثاء 18 يناير 2022 | 03:29 مساءً
كتب : إيمان العيسوي

أعلن المؤلف عمرو محمود ياسين عبر صفحته الرسمية على مواقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" عن الانتهاء من جميع حكايات الموسم الرابع من مسلسل نصيبي وقسمتك، والتي انتهت بانتهاء التصوير من حكاية "واللي ما يشتري يتفرج".

اللي ما يشتري يتفرج

مسلسل نصيبي وقسمتك الجزء الرابع تم عرضه في 8 حكايات وكانت حكاية "واللي مايشتري يتفرج" هي ثامن حكاية والأخيرة من هذا المسلسل وتأتي بعد حكاية "أعمل نفسك ميت" و "وانسى وحي وياك" و "غرام بانتظار" و "أوضة وصالة" و "تاج راسنا بابا" و "حلوة اللقطة" و "النظارة البيضاء".

نصيبي وقسمتك

وقد ابدع الكاتب عمرو محمود ياسين في كتابة حكايات هذا المسلسل، كما توجه بالشكر لجميع طاقم العمل الذي شارك في المسلسل وخروجه بهذا الشكل الذي أبهر الجميع، حيث نشر على صفحته الشخصية على مواقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" قائلًا: "فركش اخيرا مسلسل نصيبي وقسمتك ٤ بأمانه شديده احنا كان معانا وحوش مش كروو.. بجميع الاقسام من انتاج.. إخراج.. تصوير واضاءه مونتاج صوت و مكساج.. ديكور.. ملابس.. مكياج.. بوفيه، سواقين وطبعا كمان الممثلين بكل حكاية.. بصراحه كانوا بييجوا بنعذبهم والضحايا كتير، بس الناس لازم تعرف ان كل الحكايات اتكتبت عالهوا اتصورت عالهوا، اتمنتجت عالهوا.. في سباق رهيب مع الزمن لم اراه من قبل.. شيء محدش يقدر يتخيله.. بجد اللي حصل في المسلسل ده محدش يتخيله لاننا اضطرينا نشتغل في توقيت معين واخدنا الريسك.. فنأسف لو في اي تقصير من اي حد فينا".

نصيبي وقسمتك

ولم يكتفي عمرو بذلك بل وجه شكر خاص للمنتج أحمد عبد العاطي قائلًا: "المنتج المحترم وصديقي احمد عبد العاطي.. شريك الرحله لللي بنشيل الهم سوا والمخرج المنفذ احمد عمر اللي بينيمني ويصحيني ع مزاجه ويرسم لي الطريق اعمل ايه ومعملش ايه.. المشرف العام ع الانتاج ماجد جاب الله المنتج الفني ايمن شوقي ومدير ادارة الانتاج وليد الحسيني اللي دايما بيطمني انه كله تمام حتي لو مش كله تمام بس بيعالجني نفسيا.. ومدير الإنتاج أيمن عباس وجميع افراد طاقم الانتاج.. مهندس الديكور رمسيس سليم و مهندس محمد المغازي اللي فجاه بطلب منهم تغيير اوضة نوم لقسم شرطه عادي".

نصيبي وقسمتك

كما توجه بالشكر لجميع فريق الأخراج قائلًا: "واخيرا وليس اخرا المخرجين الرائعين الاستاذ عصام نصار والاستاذ محمد الخبيري والأستاذ رامي رزق الله اللي قدروا يقدموا حكايات جميله في ظروف صعبه جدا وسكريبت مش خلصان لكن كانوا في ضهري وقدموا شغل رائع كل التحيه لهم والتقدير والف شكر للجمهور الرائع ع الدعم والمسانده".

نصيبي وقسمتك